Öppettider medlemmar:
Mån-Sön: Kl 05.00-23.00
Bemanning i receptionen (Herkulesvägen):
Mån - Tor: Kl 11.30-19.00

Fre: Kl 11.30-17.00
Lör: Kl 10.00-13.00 (ej jun-aug)

Vår styrka - Din hälsa

I länken nedan ser du vår aktuella kampanj som gäller för nya medlemmar.

Höstkampanj STC

Här kan du handla kampanjen direkt på vår hemsida: https://cardioclub.nsz.se/

STC förvärvar Cardio Club

I dagarna blev det klart att STC tar över Cardio Club i Jönköping. Det är tre välskötta och centralt belägna klubbar med stor utvecklingspotential. Förvärvet ligger i linje med kedjans starka expansionsplan. Samtidigt bygger STC en helt ny träningsanläggning i Kunskapsfabriken på Slottsgatan 40 i Jönköping. – Med fyra klubbar i en av Sveriges tio största städer blir vi en aktör att räkna med. Vi tar nu stora kliv mot 100 klubbar och vårt koncept med en både prisvärd och optimal träningsupplevelse finns det alltid plats för, säger Antoni Kutics, etableringsansvarig. -Jag har varit i kontakt med STC under en längre tid, säger Kenneth Melin, grundare och VD på Cardio Club, och när de nu bestämde sig för att etablera sig här kändes det naturligt för oss att sälja våra tre Cardio Club anläggningar när de frågade. Jag vet att det kommer att tillföra så mycket till både våra medlemmar och till vår personal. Närmast öppnar STC en ny stor (1800 kvm) premiumanläggning redan i januari 2020 här i Jönköping där vi äntligen kan erbjuda våra medlemmar ett betydligt större gruppträningsutbud. » STC Jönköping Kunskapsfabriken

Vill Du vara med i Cardio Clubs Foodbox Challenge?

Vår Foodbox Challenge går ut på att under 30 dagar lägga grunden för en hälsosam livsstil för att komma i sin bästa form. Dessa grupper startar med jämna mellanrum och när det det finns en sådan grupp på gång går det att anmäla sig via länken nedan. Vi startar upp nya grupp kontinerligt. Maila info@cardioclub.se om du vill ha förtur till nästa. Vi återkommer till dig så snart startdatum är spikat. Foodbox erbjuder stor variation med ett utbud med 13 olika rätter. Du kan därför välja Foodbox flera gånger i veckan och vilken rätt du än väljer får du bra näring i rätt balans. Vill gå upp i vikt, stå still eller tappa i vikt är Foodbox matlådor ett klockrent val. Oavsett vilket resultat du är ute efter står maten för 80 % och träningen 20 % av resultatet.    

Se vår 90 sek film från vår nya fina anläggning i City.

Kolla in vår nya film från vår anläggning vid ICA MAXI

Vi startade seniorgruppernas vårtermin 2 september 2019

Vi fortsätter succén och delar nu upp träningen i två terminer per år. Initialt kommer det att finnas totalt fem grupper. De som gått på höstterminen har förtur till platserna på vårterminen. Senare tillkommer även grupper i Munksjötornet. Är du intresserad av att börja i dessa grupper även efter 2/9 så hör av dig till Robin Lindén på tel 0722-166020 (gärna via sms) så återkommer han med uppgifter om tillgängliga platser. All info du behöver finner du i denna PDF:Seniorträning på Cardio Club Hösten 2019

Tumregler om proteinintag för styrketränande: 

  • Totalt proteinintag: 2 g/kg/dag. Lite mindre (1,5 g/kg) räcker medan du är nybörjare och ännu ej har så stor muskelmassa.
  • Vid kaloriunderskott: Öka proteinintaget till 2,5–3 g/kg för att behålla mer muskelmassa vid viktnedgång, samt för ökad mättnad. Om du är nybörjare till styrketräning räcker 2 g/kg. Om du bär på stor övervikt, uppskatta istället din målvikt och använd den siffran för att beräkna 2 g protein/kg, då enbart fettfri massa och inte fettmassa påverkar ditt proteinbehov.
  • Proteindos: 20–40 g protein stimulerar proteinsyntesen maximalt vid en måltid.
  • Proteinkällor: Animaliska proteinkällor är fullvärdiga, medan inte alla vegetabiliska är det. Soja, tofu, quinoa, bovete och quorn är exempel på fullvärdiga vegetabiliska proteinkällor. Du måste inte kombinera ihop livsmedel till en fullvärdig aminosyraprofil vid varje måltid, utan det totala intaget under dagen är det viktigaste.
  • Proteintiming: Distribueringen av protein under dagen verkar inte spela någon avgörande roll, men ett säkert kort är förmodligen att fördela intaget på ~3 (2–6) måltider/dag. Det är inte viktigt att få i dig protein snabbt efter träningen, utan inom ett par timmar räcker gott. Källa: http://www.styrkelabbet.se/protein

Cardio Club Munksjötornet

Alla klimatåtgärder är utfärda och vi märker en markant skillnad med ökad kyla och solfilm. Film från Cardio Club Munksjötornet. Missa inte denna fina film som LNK Studios gjort åt oss. Klicka här: Film från Munksjötornet  http://cardioclub.se/film-fran-munksjostaden/

För massage eller akupunktur kontakta Per Sönnerhed!

Jag heter Per Sönnerhed och arbetar med olika former av behandlingar - främst akupunktur och massage, men även rådgivning om kost, träning och annat som påverkar hälsan och gör vardagen bättre och mer balanserad. Balans är ledordet inom mycket av det österländska tankesättet och den österländska medicinen. Eftersom jag även tidigare tagit mycket influenser från öst kändes det därför naturligt att ta steget att studera Traditionell Kinesisk Medicin med inriktning på akupunktur. För att kunna få ännu bättre helhetsbild valde jag sen att även utbilda mig mer inom västerländsk anatomi och behandling av kroppen genom massage. Jag är därför även certifierad massör med särskild inriktning på idrottare. Mer info om mig hittar du under "Våra coacher"   Mig bokar du via: Tel: 070-277 02 65, e-post: pejellab@gmail.com, eller hemsida: www.pejell.se

Team Runner's High - Löparakademi

Du har väl inte missat Team Runner's High. Som medlem på Cardio Club deltar du året runt för endast 50 kr/mån (normalt 99 kr/mån). Här får du kanonbra och inspirerande löpträning i grupp 1,5 ggr/vecka med de duktiga coacherna på TRH: Tony Hatefnejad, Stefan Lundgren Per Selskog och Alexandra Backlund. Alla kan deltaga oavsett nivå. TRH anordnar också nybörjarkurser i löpning. För mer info se: http://teamrunnershigh.se/  

Vad tycker våra medlemmar?

Vi frågade på Facebook vad våra medlemmar tycker är det bästa med Cardio Club. Här ser du några av de svaren: Medlemmars röster om Cardio Club dec 2015