Öppettider medlemmar:
Mån-Sön: Kl 05.00-23.00
Bemanning i receptionen:
Mån - Tor: Kl 11.30-19.00

Fre: Kl 11.30-18.00
Lör: Kl 10.00-13.00 (ej juni-aug)

OBS Bemanning i Munksjötornet: Bemanningstider Munksjötornet

Vår styrka - Din hälsa

ÖPPET HUS för Golfare 17/3

Förbättra din golf genom att träna styrka, stabilitet och mobilitet! Lördagen 17 mars kommer vi att ha ett kostnadsfritt Öppet Hus för golfare. Målgruppen är framförallt dig som är 60+. Klicka på denna för mer info: Öppet hus för golfspelare 17 mars 2018  

4 årsjubileum 3 mars kl 10-15

Notera tiden i din almanacka för denna dag kommer vi att ha massa roliga pass, tävlingar, erbjudande mm. Mer info kommer.

Tumregler om proteinintag för styrketränande: 

  • Totalt proteinintag: 2 g/kg/dag. Lite mindre (1,5 g/kg) räcker medan du är nybörjare och ännu ej har så stor muskelmassa.
  • Vid kaloriunderskott: Öka proteinintaget till 2,5–3 g/kg för att behålla mer muskelmassa vid viktnedgång, samt för ökad mättnad. Om du är nybörjare till styrketräning räcker 2 g/kg. Om du bär på stor övervikt, uppskatta istället din målvikt och använd den siffran för att beräkna 2 g protein/kg, då enbart fettfri massa och inte fettmassa påverkar ditt proteinbehov.
  • Proteindos: 20–40 g protein stimulerar proteinsyntesen maximalt vid en måltid.
  • Proteinkällor: Animaliska proteinkällor är fullvärdiga, medan inte alla vegetabiliska är det. Soja, tofu, quinoa, bovete och quorn är exempel på fullvärdiga vegetabiliska proteinkällor. Du måste inte kombinera ihop livsmedel till en fullvärdig aminosyraprofil vid varje måltid, utan det totala intaget under dagen är det viktigaste.
  • Proteintiming: Distribueringen av protein under dagen verkar inte spela någon avgörande roll, men ett säkert kort är förmodligen att fördela intaget på ~3 (2–6) måltider/dag. Det är inte viktigt att få i dig protein snabbt efter träningen, utan inom ett par timmar räcker gott. Källa: http://www.styrkelabbet.se/protein

PROVA OSS UTAN KOSTNAD

Just nu har du chansen att prova oss fritt under två veckor. Kom in till en av våra receptioner (bredvid ICA MAXI eller i Munksjötornet) och ange koden: Cardioclub2018. Erbjudandet gäller under februari 2018.
 

Häng med Cardio Club till Kroatien i maj 2018

Nu är det dags att boka vår underbara medlemsresa 14-21 maj 2018 till Kroatien. Allt du behöver veta hittar du här: http://www.travea.se/cardioclub Det går att anmäla sig så länge de kan ordna flygstolar - men vänta inte om du är intresserad.

Cardio Club Munksjötornet

Alla klimatåtgärder är utfärda och vi märker en markant skillnad med ökad kyla och solfilm. Film från Cardio Club Munksjötornet. Missa inte denna fina film som LNK Studios gjort åt oss. Klicka här: Film från Munksjötornet  http://cardioclub.se/film-fran-munksjostaden/

För massage eller akupunktur kontakta Per Sönnerhed!

Jag heter Per Sönnerhed och arbetar med olika former av behandlingar - främst akupunktur och massage, men även rådgivning om kost, träning och annat som påverkar hälsan och gör vardagen bättre och mer balanserad. Balans är ledordet inom mycket av det österländska tankesättet och den österländska medicinen. Eftersom jag även tidigare tagit mycket influenser från öst kändes det därför naturligt att ta steget att studera Traditionell Kinesisk Medicin med inriktning på akupunktur. För att kunna få ännu bättre helhetsbild valde jag sen att även utbilda mig mer inom västerländsk anatomi och behandling av kroppen genom massage. Jag är därför även certifierad massör med särskild inriktning på idrottare. Mer info om mig hittar du under "Våra coacher"   Mig bokar du via: Tel: 070-277 02 65, e-post: pejellab@gmail.com, eller hemsida: www.pejell.se

Cardio Club Family - vad är det?

I vår nya anläggning i Munksjötornet kan ungdomar träna under vissa förutsättningar: 12-15 år: Träna med förälder efter ett fritt individuellt möte (ihop med minst en förälder) med en av våra coacher för genomgång. 16-19 år: Träna själv efter ett fritt individuellt möte med en av våra coacher för genomgång. Klicka på länken nedan så kan du läsa mer i vår PDF.  I PDF-en nedan står det att man måste genomgå en kurs för Grönt eller Vitt kort. Det är nu ändrat till ett individuellt möte med en coach istället. Priset är 259 kr/mån för alla 12-19 år och minsta tid är sex månader. Cardio Club Family PDF

Short information in English for Students

Cardio Club has two clubs in Jönköping. One is next to ICA Maxi at Herkulesvägen 1 and the other is in the new round tower Munksjötornet in Munksjöstaden (near Högskolan). Our clubs are new and fresh and both clubs have private showers for you comfort. Click the link below for prices and more information.

Short information in English for Students November 2017

   

Team Runner's High - Löparakademi

Du har väl inte missat Team Runner's High. Som medlem på Cardio Club deltar du året runt för endast 50 kr/mån (normalt 99 kr/mån). Här får du kanonbra och inspirerande löpträning i grupp 1,5 ggr/vecka med de duktiga coacherna på TRH: Tony Hatefnejad, Stefan Lundgren Per Selskog och Alexandra Backlund. Alla kan deltaga oavsett nivå. TRH anordnar också nybörjarkurser i löpning. För mer info se: http://teamrunnershigh.se/  

Vad tycker våra medlemmar?

Vi frågade på Facebook vad våra medlemmar tycker är det bästa med Cardio Club. Här ser du några av de svaren: Medlemmars röster om Cardio Club dec 2015